دهکده دانستنیها
دهکده دانستنیها

دهکده دانستنیها

اتاق فکر

سرکرده اصلی جبهه النصره در سوریه به هلاکت رسید


به گزارش  شبکه تلویزیونی سی ان ان، "جبهه النصره"، گروه تروریستی مستقر در سوریه اعلام کرد سرکرده این گروه در حمله هوایی آمریکا به هلاکت رسیده است.

در بیانیه‌ای که از سوی این گروه منتشر شد آمده است "ابویوسف الترکی"، سرکرده این گروه در حمله شبانگاهی صورت گرفته به رهبری آمریکا در سوریه به هلاکت رسیده است. 

در حال حاضر سی ان ان قادر به تایید مستقل ادعای گروه النصره نیست ولی گروه ناظر حقوق بشر سوریه گفته است این گروه از جمله گروه هایی بود که در حملات شبانگاهی آمریکا در سوریه هدف قرار گرفته بود.

"أروى دیمون" خبرنگار سی ان ان در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه گزارش می داد گفت آمریکا گروه جبهه النصرة را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرده است که ارتباط هایی با القاعده داشته است و یا دارد و پیشتر نیز با نیروهای آمریکایی در زمان اشغال عراق مبارزه می کرد. در جنگ داخلی سوریه نیز این گروه در ادلب و حلب تنها نیرویی است که توانسته است از مردم این مناطق در برابر حملات هوایی رژیم سوریه محافظت کند. همچنین در دورانی که به نظر می رسید جامعه جهانی سوریه را فراموش کرده باشد، این گروه در برابر گروه داعش نیز ایستاده و از مردم منطقه حفاظت کرده است.

وی ادامه داد با این اقدام، لحن معارضان دولت اسد در مناطق خارج از کنترل داعش نیز تغییر کرده است و آنان اکنون می‌گویند نمی‌دانند آمریکا دقیقا با این کار به دنبال چه چیزی است و می خواهد چه هدفی را دنبال کند زیرا یکی از عمده ترین نیروهای رزمی را که مخالفان در برابر داعش و رژیم سوریه دارند، هدف قرار داده است. از دیگر سو مخالفانی که در مناطق تحت کنترل داعش حضور دارند خواستار ادامه این حملات هستند.

دیمون با اشاره به فرار کُردهای سوریه در قالب دسته‌های چند هزار نفری به ترکیه از بیم حملات داعش گفت کردها نیز خواستار تشدید حملات هوایی هستند ولی می خواهند این حملات علیه داعش باشد. از این رو می‌بینیم که این حملات باعث تغییر در احساسات و نگرانی از اهداف آمریکا از این حملات است بخصوص اینکه آمار روز افزونی از کشته های غیر نظامیان را شاهد هستیم که در حال حاضر نمی توانیم به صورت مستقل آن را تایید کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.