دهکده دانستنیها
دهکده دانستنیها

دهکده دانستنیها

اتاق فکر

طرح باورنکردنی هوندا برای آینده +عکس


این خودرو قرار است در سال 2030 تولید شود و طرح اصلی آن از روی کشتی های هوایی(زپلین) برداشته شده. این طرح فضایی به خودرو یک حالت آیرودینامیک خاصی را داده است.
  هوندا یکی از شرکت های است که قصد دارد آینده خودروسازی دنیا را در دست بگیرد و به همین علت خودروهای مختلفی را آماده ساخت کرده است.

یکی از طرح های جالب هوندا برای آینده "زیپلین" نام دارد. این خودرو بسیار لوکس است و امکانات بسیار زیادی دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

این خودرو قرار است در سال 2030 تولید شود و طرح اصلی آن از روی کشتی های هوایی(زپلین) برداشته شده. این طرح فضایی به خودرو یک حالت آیرودینامیک خاصی را داده است.

  ادامه مطلب ...

قیمت بازار و کارخانه همه خودروهای داخلی و وارداتی (19 مرداد)


مجلسی‌ها می‌گویند جلساتشان با شورای رقابت درباره بازنگری در قیمت خودروها هنوز به سرانجام نرسیده است. این یعنی هم‌چنان قیمت نهایی محصولات مبهم و مشتری مانند ماه‌های گذشته سر در گم است.
به گزارش نورنیوز به نقل از بازارخبر؛  مجلسی‌ها می‌گویند جلساتشان با شورای رقابت درباره بازنگری در قیمت خودروها هنوز به سرانجام نرسیده است. این یعنی هم‌چنان قیمت نهایی محصولات مبهم و مشتری مانند ماه‌های گذشته سر در گم است.
ادامه مطلب ...

مرگبارترین سلاح‌های دنیا +عکس

کارشناسان شبکه دیسکاوری 10 تفنگ برتر دنیا را معرفی کردند.

به گزارش برنا، سلاح های جنگی نزدیک ترین دوست سربازان در میادین جنگی هستند و با وجود پیشرفت ها و تحولات عظیمی که در زمینه تاکتیک های نظامی و ادوات جنگی در 100 سال اخیر به وجود آمده، اما هنوز هم تفنگ ها نقش موثری در خطوط مقدم ایفا می کنند.

متخصصان تسلیحات نظامی در شبکه تلویزیونی دیسکاوری با بررسی تفنگ هایی که تاکنون ساخته شده اند، 10 تفنگ برتر تاریخ را معرفی کردند.برخی از این سلاح‌ها از زمان جنگ‌های جهانی تاکنون مورد استفاده‌اند اما هنوز در رده‌بندی مرگبارترین ها، جایگاه خود را از دست نداده اند.

رده بندی برترین ها را از رتبه دهم آغاز می کنیم:  ادامه مطلب ...

یک سریال ترکیه‌ای به شبکه افق می‌آید

مجموعه «قلب های شکسته» محصول کشور ترکیه از امشب روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

یک سریال ترکیه‌ای به شبکه افق می‌آید
به گزارش سینما خبر؛ این اثر درباره انسان هایی است که در زندگی خود دچار گرفتاری می شوند و در می یابند برای برطرف شدن مشکلاتشان باید به دعا و توسل به قدرت الهی اهمیت دهند.

یکی از نتایج مدرنیته و سبک زندگی ناشی از آن دوری انسان ها از دین و اهمیت دادن بیش از حد به قواعد مادی است که در مجموعه «قلب های شکسته» تلاش می شود با بیان داستان های مختلف از قشرهای متنوع جامعه به جایگاه توجه به خداوند تذکر داده شود.

کارگردانی قلب‌های شکسته را «حسن کراچ» و تهیه کنندگی آن را به طور مشترک «یونس آیلی دره» و «ملیح سزگین» بر عهده داشته‌اند.

دوبله این مجموعه به سرپرستی ناصر نظامی و با حضور گویندگانی از جمله همت مومیوند، نرگس فولادوند و پرویز ربیعی صورت گرفته است.

براساس این گزارش «قلب های شکسته» روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از شبکه افق پخش خواهد شد.

پردرآمدترین دی‌جی‌های سال + تصاویر

پایگاه رتبه بندی‌«رنکر» در فهرستی پردرآمدترین دی جی های سال را که صرفا با انتشار آلبوم و برگزاری تور کنسرت به این درآمد دست یافته اند را معرفی کرده است.

پردرآمدترین دی‌جی‌های سال + تصاویر

گروه بین الملل؛ سینما خبر- زمانی که سخن از دی جی می آید، لفرادی لاغر و ژولیده که در گاراژخانه ها به ترکیب آهنگها می پردازند، در ذهن تداعی می شود. این در حالیست که این افراد درحال حاضر یکی از تاثیرگذارترین چهره های عرصه موسیقی هستند که با ترکیب موسیقی های مختلف اثری جدید خلق می کنند.اهمیت دی جی تا جایی رسیده که در جشنواره های موسیقی بخشی جهت معرفی بهترین موزیک ترکیبی اختصاص یافته است.همچنین دی جی ها امروزه ارزشی میلیون دلاری یافته و سرمایه گذاریهای کلانی روی آنها انجام می شود.

پایگاه رتبه بندی‌«رنکر» در فهرستی پردرآمدترین دی جی های سال را که صرفا با انتشار آلبوم و برگزاری تور کنسرت به این درآمد دست یافته اند را معرفی کرده است:  ادامه مطلب ...

چرا رهبر انقلاب بر مسلح کردن فلسطینیان تأکید دارند؟

سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقاله ای به چرایی تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله مقاومت مردمی و لزوم رساندن سلاح به فلسطین و کرانه باختری پرداخت.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با توجه به وقایع اخیر فلسطین و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان به تحلیل اوضاع فلسطین پرداختند. مسئله مقاومت مردمی و لزوم رساندن سلاح به فلسطین و کرانه باختری، دو مسئله‌ای بود که مورد تأکید حضرت آیت الله خامنه‌ای قرار گرفت.   ادامه مطلب ...

خواجه‌وند: حکم صادقیان به دستمان برسد اقدام خواهیم کرد/ سیاسی بیشترین حمایت را از رحیمی می‌کند

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص اعتراض به حکم محرومیت سه ماهه صادقیان گفت: حکم به باشگاه هنوز ابلاغ نشده تا ما اقدامی در جهت کاهش محرومیت انجام دهیم.
مهدی خواجه‌وند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در ابتدا باید حکم محرومیت صادقیان را ببینیم و بعد حکم را با رفتار صادقیان انطباق بدهیم تا اقدام لازم در جهت کاهش محرومیت صادقیان انجام دهیم.

خواجه‌وند درباره تلاش باشگاه پرسپولیس که حرکت صادقیان را با رفتار جاسم کرار برای کاهش محرومیت تطبیق دهند، گفت: ما به دنبال مقایسه رفتار این دو بازیکن نیستیم. ما می‌خواهیم محرومیت سه ماهه صادقیان را با رفتارش تطبیق دهیم و اگر امکانش باشد نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنیم.   ادامه مطلب ...

فوری/ سقوط هواپیمای مسافربری در تهران 40 مسافر و 8 خدمه پرواز تهران طبس جان باختند + تصاویر

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.
 
بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی که گفته می‌شود خلبان آن اوکراینی بوده است، ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.   ادامه مطلب ...

معرفی ترکیبات کلید Ctrl در ویندوز

Ctrl+F4: باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر ویندوز و در بعضی مرورگر‌ها حذف تب باز شده.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، استفاده از کلمات ترکیبی در ویندوز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.زیرا هم سرعت استفاده از ویندوز را بالا می برد و هم باعث سهولت در انجام کارهای مختلف می شود.در این مطلب قصد داریم به معرفی ترکیبات کلید CTRL در ویندوز بپردازیم.  ادامه مطلب ...

عجیب ترین لباس دنیا +عکس

"کالن هافمن" هنرمندی است که یک درخت دقیقا به مانند ریشه درختان درست کرده است. او این لباس عجیب و غریب که رنگ طبیعی و بی نظیری هم روی آن خورده شده است با استفاده از فوم های لوله ای شکل ساخته است.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پوشیدن لباسی از طلا شاید حرکتی عجیب باشد اما نمی توان این لباس را عجیب ترین لباس دنیا نامید ولی زمانی یک نفر با لباسی مانند ریشه درخت را در خیابان ببینید حتما از تعجب دهانتان باز خواهد ماند.  ادامه مطلب ...

42کشته در سقوط هواپیمای ایران140 + تصاویر

ساعتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.
به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس  در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 این شرکت هواپیمایی ساعت 9:25 دقیقه صبح تهران را به مقصد طبس ترک میکند اما پس از مدت کوتاهی بعد از بلند شدن سقوط می‌کند.

گفتنی است تعداد کشته‌ها تاکنون 42 نفر تخمین زده شده است.









فوری/ سقوط هواپیمای مسافربری در تهران 8 کودک و 34 بزرگسال جان باختند/ 8 نفر از سرنشینان جان سالم به در بردند + تصاویر

لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس، سقوط کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد.
 
بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی که گفته می‌شود خلبان آن اوکراینی بوده است، ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.
 
این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری بین 35 تا 43 نفر بوده است.
 
کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است، در این سانحه 8 کودک و 34 بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون 15 جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

همچنین ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: بروز این سانحه هواپیمایی به علت از دست دادن یکی از موتورها بوده است.

دکتر امین صابر نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص حادثه سقوط هواپیمای تهران، طبس گفت: این هواپیما 40 مسافر و 8 خدمه و تیم پروازی داشته که در اثر سقوط تمام این عزیزان فوت کرده‌اند، همچنین در اثر سقوط این هواپیما در محل این حادثه 5 نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل سقوط این هواپیما حوالی ورزشگاه آزادی بوده افزود:ساعت 9:30 صبح امروز این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد که سریعا تیم امدادی اورژانس در محل حادثه اعزام شدند.

صابر نیا ادامه داد: 5 مصدوم محل حادثه با امداد هوایی اورژانس به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شدند.

دکتر داورانی رئیس بیمارستان امام خمینی نیز گفت:مصدومان به بیمارستان امام منتقل شدند. و سه نفر از مصدومان به علت سوختگی شدید به بیمارستان مطهری انتقال یافتند.

رئیس امداد و نجات کشور اعلام کرد:  5 نفر از مصدومان به بیمارستان پیامبران منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند و یکی از مصدومام انتقال یافته به بیمارستان پیامبران فوت شد و 5 نفر بعدی به بخش عمومی منتقل شدند.

اعلم شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگار برگزار شده و اجازه حضور هیچ خبرنگاری داده نمی‌شود و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود.

سردار شریف:
هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه پاسداران نیست
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، را تکذیب کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است را تکذیب کرد.

گفتنی است؛ پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری بین 35 تا 43 نفر بوده است.

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است، در این سانحه 8 کودک و 34 بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون 15 جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

درهمین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.





خبر در حال تکمیل است...

گرانترین ملک مسکونی جهان + تصاویر


خانه مجللی در هنگ کنگ با قیمت هر متر 13 هزار و 500 پوند انگلیس به فروش گذاشته شده که به خاطر این قیمت خود به ازای هر متر به عنوان گرانترین ملک مسکونی جهان شناخته شد.
به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،این خانه 1380 متر زیربنا دارد و قیمت آن در نهایت 63 میلیون پوند خواهد بود.
گفتنی است که خانه ای در لندن با قیمت 140 میلیون پوند وجود دراد که زیربنای آن چهار برابر این خانه در هنک کنگ است اما به دلیل بالابودن قیمت این خانه هنک کنگی نسبت به متراژ خود، این خانه به عنوان گرانترین ملک مسکونی جهان شناخته شده است.

خطرناک‌ترین سد جهان به سلاح کشنده داعش تبدیل شده است

تسلط داعش بر سدّ بزرگ موصل، نگرانی‌هایی را در باره اقدام احتمالی این گروهکدر انجام جنایتی دیگری در عراق را به وجود آورده است.
به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ تسلط گروهک تروریستی داعش بر سدّ بزرگ موصل، نگرانی‌هایی را در باره اقدام احتمالی این گروهک در منفجر کردن سد برای غرق کردن شهرهای عراق از جمله بغداد؛ و یا بستن آب و تشنگی ساکنان شهرها به وجود آورده است.

نگرانی از اقدامات داعش پس از تصرف سد موصل در حالی است که این گروه در حمله اخیر و پس از تسلط برسد فلوجه، دست به چنین اقدام مشابهی زد. بنابر این گزارش، داعش در صورت بازکردن دریچه های سد و یا تخریب آن می تواند موصل و حتی بغداد را غرق کند.

سد موصل بزرگترین سد عراق و چهارمین سد جهان و دارای ظرفیت آبی معادل سه تریلیون بشکه است، اما یک گزارش آمریکایی که سال 2007 منتشر شد، حاکی است این سد از زمان احداث آن در سال 1980 با مشکلاتی روبروست که هرلحظه بیم فروپاشی آن می رود مساله ای که مقامات مسوول عراقی را واداشته برای تضمین باقی ماندن آن ، سالانه 50 هزار تن بتن بدان تزریق کنند.

روزنامه واشنگتن پست امریکا نیز در اکتبر 2007 خاطرنشان کرد: مقامات امریکایی هشدار داده اند که فروپاشی این سد شاید به کشته و غرق شدن بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان منجر شود زیرا با شکسته شدن سد استان موصل با 19 متر آب و برخی مناطق بغداد نیز زیر چهار و نیم متر آب غرق خواهند شد.

با تسلط تروریست های داعش بر سد موصل این گروه علاوه برتهدیدغرق کردن موصل یا بغداد، امکان مذاکره در خصوص دسترسی عراقی ها برآب را به دست آورده زیرا می تواند آب شهرهای عراق را به هدف کوچاندن ساکنان شهرها و روستاهای آن قطع کند.

این گزارش آمریکایی حاکی است سد موصل خطرناکترین سد جهان است زیرا یک مشکل کوچک در آن می تواد منجر به شکستن آن شود و شرایط بسیار خطرناکی دارد زیرا ارتش عراق تلاش می کند تا نیروهای داعش را در اطراف آن بمباران کند.

گفتنی است "بشار کیکی" رییس شورای استان نینوا از تسلط کامل افراد مسلح داعش بر سد موصل خبر داده و سخنگوی نیروهای پیشمرگه کردستان نیز پیش از این درباره تسلط داعش بر این سد سخن گفته بود.

اطلاعیه "دانشگاه احمدی‌نژاد" پیرامون برخی شبهه افکنی‌های اخیر

پیرو برخی اظهار نظرهای اخیر پیرامون دانشگاه ایرانیان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحات زیر و بعضاً برای چندمین بار جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می‌گردد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان پیرو برخی اظهار نظرهای اخیر پیرامون دانشگاه ایرانیان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحات زیر و بعضاً برای چندمین بار جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می گردد.
 
1) مجوز اصلی تاسیس دانشگاه طی نامه شماره 22/24509 مورخه 1389/11/07 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده که در متن آن موافقت اصولی شورای گسترش آموزش عالی به صراحت قید شده است که تصویر آن در وبگاه اطلاع رسانی دانشگاه قراردارد.
 
2) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ابلاغیه شماره 2281288 مورخه 1389/11/17 با ایجاد کلیه رشته ها و در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان موافقت نموده که تصویر آن در وبگاه اطلاع رسانی دانشگاه موجود است.
 
3) اداره ثبت، اسناد و املاک قوه قضائیه بر مبنای تاییدیه صادر شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به ثبت و اعلام تاسیس دانشگاه و درج آن در روزنامه رسمی نموده که با توجه به مفاد اساسنامه به منزله تاسیس قطعی و نامحدود دانشگاه است.
 
4) مصوبه شورای عالی محترم انقلاب فرهنگی در واقع تاکیدی بر تاسیس و مجوزهای قبلی است و ضمنا مجوز دایری مرکز و واحد آن در تهران را صادر کرده است.
 
5) وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون هیچ ابلاغیه رسمی و قانونی که دال بر لغو مصوبات و ابلاغیه های قبلی آنان در رابطه با این دانشگاه باشد، صادر ننموده اند.
 
6) همان طور که عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیراً اشاره نموده اند، شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ تصمیم جدیدی در خصوص وضعیت دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان نگرفته است.
 
7) دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، در اجرای مقررات و برای تحقق اهداف اساسنامه مصوب در آذرماه و دی ماه سال 1392، تصمیم خود برای راه اندازی چند رشته در گروه های مختلف آموزشی را به صورت مکتوب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نموده که تا این لحظه هیچ پاسخی دریافت نکرده است. همچنین این دانشگاه در آذرماه سال گذشته، محل امکانات زیرساختی خود از جمله دفتر مرکزی و محل برگزاری کلاس ها را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نموده که بازهم تاکنون هیچگونه اقدامی در خصوص رسیدگی و پاسخگویی در مورد آنها از سوی وزارتخانه های مذکور انجام نپذیرفته است.
 
8) اظهارات گاه و بیگاه و بسیار متناقض برخی افراد در رسانه ها، و انکار واقعیت های مستند و مکتوب موجود در رابطه با دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، به روشنی گویای انگیزه های آنان برای مقابله با فعالیت این دانشگاه، به هر شکل و با هر هزینه ای است.
  
علیرغم تمامی مسائل، این دانشگاه با جدیت تمام در حال برنامه ریزی و پیگیری جذب امکانات و نیروی لازم برای راه اندازی رشته های اعلام شده برای مرحله اول بوده و در عین حال تمامی تلاش خود را برای برطرف نمودن موانع خواهد نمود. با توجه به این مهم، دانشگاه در آینده بسیار نزدیک ضوابط و شیوه خود برای پذیرش دانشجو در دوره ها، رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی مربوط به مرحله اول را، از طریق وبگاه اطلاع رسانی خود، به نشانی iiu.ac.ir  اعلام خواهد کرد.
امید است که مسئولین محترم در وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از توسعه علم و فناوری و تلاش های علمی و فرهنگی این دانشگاه استقبال نمایند و بر اساس ماموریت های ذاتی خود حمایت های لازم را در این زمینه بعمل آورند.
 
 
و من الله التوفیق