دهکده دانستنیها
دهکده دانستنیها

دهکده دانستنیها

اتاق فکر

سازندگان Angry Birds و Watch Dogs در کاخ سفید

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مقامات کاخ سفید از بازی سازان خواسته اند که یک بازی مطابق با سیستم آموزشی و تحصیلی آمریکا برای مدارس طراحی کنند و برای هر آزمون و هر مرحله از بازی بسته به نمره و امتیاز کسب شده جایزه خاصی در نظر بگیرند. هدف از این نشست، قوی تر شدن روابط میان دانش آموزان و بازی سازان خارج از مدرسه است. دانش آموزان در مدرسه به بازی های درسی می پردازند، به آن علاقه مند می شوند و پس از کسب نمره بالا یک بازی جایزه می گیرند که قیمت بالایی هم دارد. آن ها باید این بازی را در خانه به اتمام برسانند.


شاید بازی در مدرسه بهانه ای باشد برای انجام بازی های در خانه زیرا بازی هایی که در خانه انجام می شود دارای محتوای دلخواه مسئولان کاخ سفید است. در این نشست استودیوی Rovio سازنده بازی محبوب Angry Birds برای سنین پایین و دانش آموزان کم سن و سال حضور دارد. اما برای دانش آموزان مقاطع بالاتر کمپانی بازی سازی Ubisoft سازنده بازی هایی از جمله Assassin's Creed و Watch Dogs میهمان این نشست بود.


دلیل انتخاب استودیوهای بازی سازی
این شرکت ها سابقه ساخت بازی‌های مطابق میل سیاست مداران غرب را دارند و این نشست مشترک آنها در کاخ سفید قطعا ادامه فرهنگ سازی غلط و به تصویر کشیدن های اشتباه از ملت ها و مذاهب دیگر را به همراه داشته است. این شرکت ها بازی هایی ساخته اند که به مزاج کاخ سفید نشین ها خوش آمده است. مثلا در بازی Angry Birds مرحله ای است که خوک ها میان ساختاری به شکل یک مکان مقدس هستند.
یا بازی Watch Dogs که سراسر هک کردن و تجاوز به حریم خصوصی دیجیتالی دیگران است.

سیاست گذاری بر روی کودکان و نهادینه سازی فرهنگ بی فرهنگی
برگزاری این نشست اهمیت تأثیر بازی بر روی کودکان و نوجوانان و شکل دهی شخصیت آنان را نشان می دهد. درک این موضوع توسط سران آمریکایی جای تعجب ندارد. زیرا آن ها با استفاده از همین بازی ها چهره آمریکا را به عنوان یک کشور حامی حقوق بشر و ضد تروریست معرفی می کنند، که حق دارد برای حفظ منافع خود به کشورهای دیگر تجاوز کند و مردم بی گناه را بکشد. این گونه است که فرهنگ کشتار بی رحمانه و حمله به کشورهای بی دفاع در ذهن کودکان نهادینه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.